Hoop

Geef me de kracht die ik nodig heb.

Geef me een steuntje in de rug.

Geef me wat herkenningspunten

en ik vind de weg terug.
 
Terug naar mezelf.

Terug naar wie ik ook mag zijn.

Terug naar een hoopvolle toekomst,

niet een leven in schijn.
 
Schijn heb ik lang hooggehouden.

Schijn dat ik nergens last van had.

Schijn, maar die schijn bedriegt,

zorgde dat ik mezelf vergat.
 
Vergat te zorgen voor mezelf.

Vergat te voelen wat ik zelf wil.

Vergat te genieten van het leven,

inplaats daarvan werd ik stil.
 
Stil was ik aanwezig.

Stil keek ik om me heen.

Stil balend van mezelf

tot mijn eigen ik verdween.
 
Maar........  

 

Er is weer hoop voor de toekomst.

Heb het gevoel dat ik begin te leven.

Nieuwe inzichten maken

dat ik dingen beter aan kan geven. 
 
Aangeven waar ik moeite mee heb.

Aangeven wat ik graag wil.

Aangeven en dingen anders organiseren

dat maakt een verschil!

Reactie schrijven

Commentaren: 0