Een andere aanpak

Anderhalf jaar na de diagnose 

al veel situaties anders bekeken.

Op zoek naar oplossingen voor ons gezin

nu ASS de overhand heeft gekregen.  

 

Feestdagen en uitjes pak ik anders aan.

Verjaardagen hou ik bewust kort.

Alles met de intentie

dat het voor ons ook gezelliger wordt.  

 

Het effect is overwegend positief,

de spanning loopt wat minder op.

Het herstel verloopt bij iedereen vlotter

al roept het ook wel weerstand op.  

 

Bijvoorbeeld bij de kinderen, 

ze willen er niet altijd in mee.

Willen overal aan mee doen

en langer feesten als een uur of twee.  

 

Zij moeten zelf hun grenzen leren kennen

en krijgen ook die mogelijkheid.

Ik laat ze over hun grenzen gaan

zo af en toe van tijd tot tijd.  

 

Bij de kinderen zie ik het aankomen 

door goed te kijken en beredeneren,

maar het voelen en inschatten van mezelf

dat ben ik tot nog toe aan het leren.  

 

Het blijft een strijd,

het blijft een klus,

maar alles kun je leren

 

dus…………   

 

Ik geloof dat het werkelijk kan, 

dat ik goed kan leren voelen.

Kan ontdekken waar mijn grenzen liggen.  

 

Ik geloof in de kinderen,

dat zij beter voorbereid op pad zijn.

Een winst van jaren geeft een grote voorsprong.  

 

Ik geloof in onze relatie,

al vele hobbels overwonnen.

Daar komen er vast nog vele bij.  


Ik geloof weer in mezelf

nog wel met steun van anderen,

maar weet dat ik op mezelf kan vertrouwen
 
en ik hoop op een lang en gelukkig…….

Reactie schrijven

Commentaren: 0